Usługa kart mobilnych w smartfonie oparta jest na zaawansowanej i zapewniającej najwyższe bezpieczeństwo technologii NFC czyli Near Field Communication, która umożliwia świadczenie usług i płatności mobilnych. Żeby korzystać z Karty Mobilnej w telefonie należy posiadać smartfon obsługujący technologię NFC, kartę SIM NFC oraz aktywną usługę u operatora. Na obecnym etapie usługa jest uruchamiana i testowana u operatorów T Mobile, Orange w ramach usług typu Mobile Wallet.

Mobilna karta zainstalowana na karcie SIM NFC umożliwia korzystanie z telefonu w analogiczny sposób jak w przypadku użycia standardowej karty. Telefon pełni tu funkcję pasywnego urządzenia imitującego w pełni kartę plastikową MIFARE. Karta umieszczona w telefonie posiada te same właściwości dotyczące identyfikacji, współpracy z czytnikami/kasownikami, kontroli oraz punktami obsługi jak karta plastikowa.

Zakup i aktywacja mobilnej karty 4TAP odbywa się się za pomocą telefonu komórkowego. Aby skorzystać z tego udogodnienia wystarczy zarejestrować się na dedykowanej usłudze stronie internetowej www.4tap.pl lub www.4tap.eu, i założyć swój profil. Rejestracja jest jednorazowa. Po przeprowadzeniu weryfikacji i pierwszej aktywacji, każdy pasażer posiadający smartfon z modułem NFC będzie mógł w dowolnej chwili i miejscu, przez 24 godziny na dobę użytkować i doładować kartę mobilna dedykowana usługą.

System posiada zabezpieczenia umożliwiające blokadę w przypadku kradzieży telefonu i wydanie duplikatu karty.

 

 

 

Ta strona używa plików cookie, w celu lepszego dopasowania do potrzeb użytkowników Zapoznaj się z naszą Polityka prywatności.

  
EU Cookie Directive Module Information